چند راه ساده برای مدیریت زمان
آیا شما هم جزو کسانی هستید که همیشه وقت کم میآورید؟ شاید هم مدتهاست فکر میکنید اگر وقت بیشتری داشتید کارهای بیشتری انجام میدادید، برای زبان یا فراگیری یک هنر جدید وقت میگذاشتید. خیلی از ما تصور میکنیم اگر زمان بیشتری داشتیم موفقتر بودیم. همهی ما ۲۴ ساعت در شبانه روز وقت داریم. اما چه چیزی باعث میشود بعضی افراد تا این حد موفقتر از بقیه باشند؟ جواب این سؤال مدیریت زمان است!
مدیریت زمان یعنی نه سختتر و بیشتر، بلکه هوشمندانهتر کار کنیم. با کمک مدیریت زمان در زمان کمتر بهصورت موثرتر کار میکنیم؛ بهخصوص در زمانهای محدود و پراسترس. مدیریت زمان نیاز به چند ابزار مهم دارد. این ابزارها برای کسانی که مشغلهی بیشتری دارند اهمیت بیشتری پیدا میکند.
ابزار اول گزارش فعالیتهاست. روشی که به پیدا کردن زمان بیشتر در روز به ما کمک میکند. ابزار دوم یادداشت لیست کارها و اولویتبندی آنهاست که روش خودش را دارد و مختص کسانی است که نمیتوانند در مهلت تعیینشده کار و پروژهها را تمام کنند. ابزار سوم، که نسخهی تقویتشدهی لیست کارهاست، اهرمی برای کسانی است که بیش از حد مشغله دارند؛ مثل دانشجویانی که تمام وقت کار میکنند، مادران شاغل یا کسانی که مشاغل مدیریتی دارند. توصیه بعدی ما این است که مالتیتسک بودن را کنار بگذارید و هرکاری را جداگانه و نه با هم انجام دهید. پژوهشها نشان داده این کار بیشتر وقت شما را تلف میکند.
این پادکست در مورد مدیریت زمان، راهکارها و ابزارهای آن است. برای مدیریت بهتر زمان چند چالش هم مطرحشده که در رسیدن به این هدف به شما کمک میکند. اگر میخواهید برنامه ریزی زندگی خود را تغییر دهید این پادکست را گوش کنید.
Sit amet velit metus. Proin posuere, ligula nec porttitor eget luctus, risus lectus tristique ligula, quis vivam pretium elit diam a nisi. Proin vehicula malesuada dolor, vel rutrum. quam sollicitudin.
Lectus tristique ligula, quis pretium elit diam a nisi.
Nullam at leo tincidunt felis facilisis tincidunt. Nunc sit amet velit metus. Proin posuere, ligula nec porttitor eget luctus, risus lectus tristique ligula, quis pretium elit diam a nisi. Proin vehicula malesuada dolor, vel rutrum.